asiakascaset Pekka Tuokko, Palmia: ”Secton palvelut kattavat auton elinkaaren alusta loppuun asti”.

Secton palveluketju kattaa Palmian autokannan koko elinkaaren

Kiinteistöihin liittyviä palveluita ja cateringpalveluita tarjoava Palmia toimii valtakunnallisesti usealla eri paikkakunnalla Suomessa. Yrityksellä on tällä hetkellä yhteensä noin 150 autoa. Koko kalustoa hallinnoi Secto Automotive. Hallinnointipalveluiden avulla Palmialla on nyt kattava näkyvyys autokantaan. Palveluketju kattaa autokannan koko elinkaaren.

Palmian palveluihin kuuluvat ravintola-, kiinteistö-, siivous-, turvallisuus- ja toimitilapalvelut. Yritys toimii eri puolella Suomea nyt kymmenellä eri paikkakunnalla ja työllistää yhteensä noin 1400 henkilöä. Palmian ja Secto Automotiven yhteistyö alkoi vuonna 2017, kun osana yhtiöittämiskehitystään Palmia halusi ulkoistaa kalustonsa hallinnan osaavalle kumppanille.

– Palmia haluaa palvella asiakkaitaan sillä periaatteella, että asiakkaaksemme on helppo tulla ja mukava olla. Myös Secto palvelee asiakkaitaan tällä samalla tyylillä, joka sopii loistavasti omaan yrityskulttuuriimme ja palveluajatteluumme, kuvailee Palmian hankintapäällikkö Pekka Tuokko.

– Tällä muutoksella halusimme ottaa kalustomme hallinnasta selkeästi hyvän niskaotteen. Secto on ollut siihen oikea pelikumppani, Tuokko sanoo.

Standardiautomallit tuovat toimintaan tehokkuutta

Palmian käytössä on tällä hetkellä noin 150 autoa, joista noin 140 on tuotantokäytössä ja loput työsuhdeautoja. Yhteistyön alussa automallit standardisoitiin yhdessä Secto Automotiven kanssa siten, että nyt Palmialla on yhteensä seitsemän eri automallia.

– Standardiautomalleja läpikäydessä Sectolta löytyi hyvää asiantuntijuutta. Kanssamme toimi tuotantoautoihin erikoistunut henkilö, jonka avulla kävimme tilanteemme läpi ja katsoimme meille sopivan ratkaisun, kertoo Palmian hankintasuunnittelija Valtteri Haapaniemi.

– Standardiautomallien avulla saimme karsittua kalustomme oikeanlaiseksi. Tiettyjä automalleja on nyt helppo kohdistaa tiettyihin työalueisiin ja tehtäviin. Tämä tuo toimintaan tehokkuutta, Tuokko summaa.

Kaikki palvelut yhdestä paikasta

Secto Automotiven hallinnointipalvelut ovat antaneet Palmialle sen kokonaiskuvan, joka yritykseltä on aiemmin kaluston hallinnasta puuttunut. Hallintatyökalu Fleet Managerin kautta ovat nähtävissä muun muassa kaikki autokohtaiset kulut ja auton elinkaari. Budjetointi helpottuu, ja kulut ovat katsottavissa, seurattavissa sekä todennettavissa helposti yhdestä paikasta.

– Secton kautta tulevat kaikki palvelut yhdestä paikasta. Myös huollot ja autojen realisointi eli jälleenmyynti hoituvat heidän kauttaan. Kun vanhaa kalustoa poistuu, niin meidän ei tarvitse alkaa myydä autoja itse eteenpäin, Haapaniemi avaa.

– Auton elinkaaren seuranta on meille tärkeää, koska sillä tavalla varmistamme sen, että meillä on oikeanlainen kalusto oikean ikäisenä oikeassa paikassa. Secton palvelut kattavat auton elinkaaren alusta loppuun asti, Tuokko painottaa.

Secto on aina lähellä

Tuokko ja Haapaniemi ovat olleet tyytyväisiä Sectolta saamaansa asiakaspalveluun. Palveluketju on selkeä ja asiakkaalle helppo. Asioihin on tartuttu aina nopeasti ja lähdetty viemään niitä eteenpäin.

– Asiakaspalvelu on toiminut todella hienolla ja henkilökohtaisella tasolla. Palvelua on räätälöity meille palmialaisille oikeanlaiseksi, Tuokko kiittelee.

– Sectoon saa nopeasti yhteyden. He auttavat myös sellaisissa asioissa, jotka eivät aina välttämättä edes kuulu heidän tehtäviinsä, Haapaniemi jatkaa.

– Vaikka me toimimme jo usealla eri paikkakunnalla, niin tuntuu, että Secto on aina lähellä, Haapaniemi kiteyttää.

 

Ota yhteyttä!

Haluan lähettää teille